Fashion Week VS. Fashion Drama

La cateva saptamani de la incheierea maratonului modei pe axa New York-Londra-Milano-Paris, cerneala inca mai curge, tastele inca mai sar, zvonurile inca mai circula, speculatiile aidoma, parerile taie si spanzura, iar vanzarile urca vertiginos sau scad dramatic, drept consecinta directa a toate acestea insumate. Dincolo de subiectivisme si interpretari mai mult sau mai putin romantate, moda merge (intotdeauna) mai departe, caci sta in esenta sa ei sa fie asa. Tot asa cum si in acest sezon sau, de ce nu, in acest sezon mai mult decat in oricare altul, are cateva momente de stop-cadru, acele momente iconice, care au facut deliciul tuturor, care au injectat febrilitate si suspans, care au scris o fila in istoria stufoasa a modei.

De la colectia de debut a lui Raf Simons pentru Christian Dior la impactul major pe care acesta pare sa il aiba asupra tendintelor, care vad o intoarcere acuta la minimalism prin – culmea –  si nume precum Louis Vuitton, Balenciaga sau Giambattista Valli; de la mult-asteptata sosire a lui Hedi Slimane la carma creatiei Saint Laurent Paris si pana la disputa sa, cat si a lui Oscar de la Renta cu Cathy Horyn, critic de moda pentru The New York Times, pe teme de insulte…cu stil; de la reafirmarea smoking-ului, si de aceasta data via Hedi Slimane, la revenirea lui Jil Sanders in functia de director de creatie al brandului care ii poarta numele, dupa o absenta de 10 ani; de la Hoola Hoop bag-ul Chanel (creat special ca sa ai in ce sa-ti pui prosopul la plaja)  la scarile rulante de pe catwalk-ul Louis Vuitton; de la live-ul lui Cindy Lauper cu ocazia celui de-al 30-lea show Betsey Johnson sau cel al lui Beth Ditto in cadrul show-ului Versus si pana la retragerea lui Yvan Mispelaere de la creatia DVF, numirea lui Geraldo da Conceicao la Sonia Rykiel, inlocuirea lui Sophia Kokosalaki la Diesel cu Andreas Melbostad, venirea lui Stefano Pilati ca director de creatie pentru Zegna, dar si a lui Alistair Carr pentru McQ…it’s all in the fashion drama!

Leave a Reply