Junya’s Way, the Sneakers Way

Sper sa nu mai fie multi printre noi care cred despre Junya Watanabe ca este o femeie sau, si mai trist, o fata! E adevarat ca terminatia prenumelui sau intr-o vocala cat se poate de deschisa ne poate induce pe noi, europeni naivi, intr-o grava eroare, insa acesta este farmecul asiaticilor: nu stii niciodata cu ce te alegi! Departe de toate speculatiile, Junya este barbat, se apropie de jubiliara varsta de 50 ani, are un label ce-i poarta numele si semnatura, a lucrat multi ani pentru Commes des Garcons, se bucura de admiratia nemarginita a lui Rei Kawakubo, care i-a ramas mentor pana in zilele noastre, si are o metoda de creatie cat se poate de japoneza.

Pana la un anumit punct. Astazi punctul acela se numeste Asics. Sau mai bine zis, colaborarea sa cu Asics, pentru a demonta un mit si depasi un impas in propria sa viziune estetica – sneakersii. Pentru Junya – tot ce poate exista mai urat, tot ce poate lasa o gresita libertate pentru a fi purtati si mai urat, tot ce se creeaza mai disfunctional. Asa se face ca a iesit din sfera sa de creatie, imbibata de monocromie si experimentalism pentru a crea o pereche ultra-exuberanta, cu imprimeu de zebra si sireturi de un roz vibrant. Lucrand in prealabil cu companii mari producatoare de acest soi de incaltaminte si avand o intelegere complexa a texturilor si tehnologiei ce pot scoate din anonimat basicii runnersi atat de anonimi si de anonim purtati, Junya Watanabe a dat sneakersului gloria ratacita si Asics-ului ce-i al Asics-ului. Pana in octombrie, doar pe taram japonez. Unul din avantajele de a fi japonez. Altfel, unless you’re planning…

 

Leave a Reply