Shoemaker. Dream-maker. Benoît Méléard

“Give a girl the pair of shoes she wants and she can conquer the world” sau “You can take me out of Manhattan but you can’t take me out of my shoes” sau “Here lies Carrie: she had two great loves and lots of shoes”. Desigur ca vorbim despre cea mai pasionanta maladie a femeii moderne: pantofii si desigur ca n-am fi putut sa o facem in absenta unor referinte din bogatul repertoriu al intelepciunii denumite, la fel de modern, Sex and the City.

Insa importanta acuta a pantofilor in viata femeilor si in istoria modei nu tine doar de replicile spumoase din seria noastra de capatai. Tamara Mellon, fondatoarea brandului Jimmy Choo, spunea ca daca ai poseta si pantofii potriviti, restul tinutei aproape ca nu mai conteaza (normal – veti spune – doar acestea erau obiectul ei de activitate!). Sunt sigura, totusi, ca in adancul rationamentului, ii dati dreptate. Pantofii sunt si vor ramane fundamentul unui look bine construit.

Si nu sunt mai niciodata creati de mana lui Marc Jacobs, Karl Lagerfeld, Galliano sau Stuart Vevers. Ei imagineaza hainele, insa lumea se indragosteste la fel de mult de liniile lor de accesorii sezon dupa sezon. Iar in spatele acestora se afla fie Pete Copping, Rupert Sanderson sau…Benoît Méléard. Iar asupra acestuia din urma ne-am propus sa facem astazi “lumina”.

Un francez cu o viziune experimentala asupra pantofilor si care creeaza undeva dincolo de cele mai intortocheate si improbabile provocari ale celei mai inepuizabile imaginatii. Si nu vorbesc in dodii. Iar ca sa va conving o sa va spun numai ca Méléard a fost cel care a creat suita de pantofi abracadabranti din colectiile lui Alexander McQueen. Acum 12 ani (!!!) cand a inceput sa lucreze cu McQueen a fost primul care a creat pantofii cu toc invizibil. Si a continuat sa lucreze pentru Helmut Lang, Jeremy Scott sau Loewe. Si-a dat seama ca aceasta ii este menirea inca de la varsta de 14 ani si recunoaste ca in Franta e greu sa pui bazele unui astfel de business, in lipsa unei sustineri financiare solide.

In 2001 a reusit, insa, sa-si lanseze propria colectie, in aceeasi imbinare de arhitectura, sculptura, experimental si avangarda. Il inspira arta, muzica si fotografia deopotriva, iar pentru vara acestui an a creat o linie cu accente retro in stilul anilor ’50, inspirata de designerul american Beth Levine. Pentru ca design-ul sau era simplu si inovator in acelasi timp si  pentru ca era o persoana care vorbea neincetat despre pantofi. Here’s something you might want to conquer the world with.

 

Leave a Reply